Fitness

FITNESS

postimage

 

Fitnessul are multiple valenţe dintre care cele mai importante sunt:

  • menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii;
  • tonifierea musculaturii;
  • pierderea kilogramelor în plus;
  • îmbunătăţirea funcţiilor respiratorie şi cardiacă;

 

Fitnessul poate fi împărţit în două categorii şi anume:

  • Fitnessul de tip aerobic – reprezintă abilitatea organismului de a consuma oxigen în mod eficient prin creşterea activităţii şi eficienţei cardiace şi respiratorii, ceea ce va permite muşchilor să funcţioneze un timp mai îndelungat.
  • Fitnessul de tip muscular care se caracterizează prin creşterea forţei şi rezistenţei muşculare.

Obiectivele generale ale fitnessului sunt:

– optimizarea condiţiei fizice prin dezvoltarea forţei,vitezei, rezistenţei şi elasticităţii musculare, a mobilităţii articulare, echilibrului, coordonării şi supleţii;

– optimizarea suportului funcţional al condiţiei fizice: sistemele respirator şi cardio-vascular, procesele metabolice complexe, sistemul nervos central şi cel imunitar;

– optimizarea structurii şi formei corporale: scăderea ponderii ţesutului adipos raportat la greutatea corporală;

– armonizarea spirituală: imagine de sine şi gândire pozitivă, încredere în propria persoană, inter-relaţionare umană.

 

Şedinţa de fitness este personalizată în funcţie de condiţia fizică a fiecăruia şi se desfăşoară sub îndrumarea şi supravegherea unui kinetoterapeut. Se recomandă 3 şedinţe de fitness cu durată de 1 oră pe săptamână.